Zapłacili za złoto, ale go nie otrzymali. Podobnie zaczynała się słynna afera sprzed 12 lat
Na rynku inwestycyjnym złota wybuchła nowa afera. Jak podaje Bankier.pl w artykule "Afera na rynku złota na miarę Amber Gold? Internetowy sklep wyciągnął od klientów miliony złotych", klienci sklepu internetowego Mennica24.pl zgłaszają, że od kilku miesięcy ich zamówienia na złote produkty nie są realizowane, pomimo dokonanych płatności. W wyniku licznych skarg, Fundacja Trading Jam Session poinformowała prokuraturę o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.
Znaczące straty klientów
Fundacja Trading Jam Session, zrzeszająca traderów walutowych, ocenia, że wartość niezrealizowanych zamówień może sięgać od kilkudziesięciu do kilkuset milionów złotych. Jakub Mościcki z fundacji zauważył, że Grupa Mennice Polskie Sp. z o.o., właściciel portalu mennica24.pl, nie figuruje w rejestrze działalności kantorowej prowadzonym przez NBP, co jest wymogiem dla podmiotów handlujących złotem w Polsce.
Spółka od 2019 roku nie złożyła sprawozdania finansowego do KRS. Dodatkowo, środki klientów trafiały bezpośrednio na konto spółki zamiast na konta techniczne przypisane do transakcji. Nazwa spółki sugeruje powiązanie z notowaną na giełdzie firmą Mennica Polska SA, co jest celowym zabiegiem mającym na celu zdobycie zaufania klientów, mimo że nie ma z nią żadnych powiązań.
Nagłośnienie problemu
Przemysław Słomski, diler złota, już w maju zwrócił uwagę na problemy Mennica24.pl na swoim kanale YouTube "Mennica 79 Element". Ostrzegł, że firma miała już wcześniej problemy finansowe i była objęta postępowaniem naprawczym.
Jacek Jakubiak z kanału "Finansowy Preppers" również opublikował ostrzeżenie, w którym przeprowadził wywiad z jedną z poszkodowanych osób. Jakubiak podkreślił, że sklep działał uczciwie przez długi czas, budując zaufanie klientów. Mennica24.pl oferowała ceny złota często niższe od rynkowych, jednak realizacja zamówień była obłożona bardzo długim czasem oczekiwania – aż 60 dni roboczych.
Problemy z kontaktem
„Kiedy minął termin 60 dni oczekiwania na zamówienie (...), zaczęłam kontaktować się z nimi i wtedy akurat jeden jedyny raz odebrali telefon. Nie było łatwo, bo dzwoniłam z 10-15 razy.(...) Pan sprawdził moje zamówienie, numer zamówienia i powiedział, że wszystko się zgadza i jest opłacone. On nie wie, dlaczego ono nie zostało przekierowane do wysyłki. Powiedział, że zleca tę wysyłkę +ręcznie+, cokolwiek to znaczy, i żebym w przeciągu dwóch dni roboczych oczekiwała kuriera z moją przesyłką” – relacjonuje jedna z oszukanych klientek w rozmowie z Bankier.pl.
Mimo to, kobieta nie otrzymała ani numeru przesyłki, ani powiadomienia o wysyłce. Po dalszych poszukiwaniach w internecie odkryła, że jest wielu innych poszkodowanych, którzy pomogli jej zgłosić sprawę na policję. Zawiadomienie zostało przyjęte przez prokuraturę, jednak do tej pory nie została przesłuchana.
Stanowisko firmy
W reakcji na artykuł firma Mennica24.pl przesłała redakcji Wprost Biznes oświadczenie:
Nieprawda jest że ludzie wpłacali pieniądze i nie dostawali zamówionych produktów. Istnieją opóźnienia w realizacji wysyłek ale wysyłki są realizowane w zasadzie codziennie co mogę potwierdzić.
W artykule podana jest informacja że wartość nierealizowanych zamówień to nawet kilkaset milionów złotych. Firma nie miała przez okres 15 lat łącznie takiego obrotu.
Firma nie jest zarejestrowana w NBP ponieważ sprzedaż nie odbywa się w punktach stacjonarnych. Ustawa dotyczy tylko i wyłącznie punktów stacjonarnych!! Na początku działalności firma posiadała taki wpis (również do wglądu) ale nie prowadziła tego typu działalności w rozumieniu ustawy i dokonaliśmy jej wykreślenia.
Nazwa również jest na rynku od ponad 10 lat i nie podszywamy się pod nikogo. Działamy pod swoją marką.
W artykule jest informacja iż firma była w postępowaniu naprawczym i jest to niezgodne z prawdą. Taka sytuacja nigdy nie miała miejsca
Padłeś/padłaś ofiarą nieuczciwej firmy?
Ktoś chciał Cię oszukać?
Podziel się swoją historią i napisz do nas: biznes@wprost.pl